Tips och råd om det uppstår problem i området:
- Bilda ett nätverk där boende kan vara med och jobba. Försök att få med någon från varje port eller hus.
- Kolla vilka kompetenser ni har i gruppen.
- Starta en blogg eller en kvarterstidning.
- Se till att all information kommer ut snabbt.
- Bygg upp kontakten med media
- Se till att all information som går ut är saklig. Respektera motparten även om den uppträder illa. Riv aldrig ned deras lappar eller anslag. Gör inga personangrepp.
- Håll kontakt med hyresgäster i andra områden som befinner sig i liknande situation.
Terje ger namn och telefonnummer på sin blogg vem man ska ringa på Hyresgästföreningen Stockholm ifall man behöver hjälp.
och jag rekommenderar Kent Wernes bok Du sköna nya hem – om utförsäljningen av allmännyttan
Och en tanke på att oavsett om det blir ombildning eller inte, grannar är grannar. Vi ger varandra trygghet i vårt boende – inte bara upplåtelseformen som kan tyckas när man diskuterar boende. Så var schyst!
Vi ska leva med varandra efteråt med. Oavsett vad vi tyckte innan.
No comments:
Post a Comment