Monday, February 22, 2010

Trafikkaos


Helgens trafik till och från Kärrtorp har varit minst sagt bedrövlig. Men men, vi har varit varnade...

Håll er hemma i dag, manar SL. Detta var bara en liten bråkdel av kön till ersättningsbussarna till Gullmarsplan i morse. Innan stora morgonrusningen. Själv hoppade jag glatt på 163an. Och det funkade hyfsat när jag skulle åka på tvärsan till de östra förorterna. Busschauffören var vänlig och tålmodig å de stackars kollektivtrafikarbetarna frös i den bistra kylan.

2 comments:

  1. Jo, det är inte lätt att vara kollektivresenär i dessa tider.
    Jag tillhör dom som är glad att vi äntligen har en riktig vinter med mkt snö och härligt när solen tittar fram.
    Men jag är oerhört less på sl trafiken som inte funkar,spec pendeltågen. tar buss och pendel till jobbet. Brukar ofta vara ute i god tid, idag jättetidigt och ändå sen till jobbet. Första gången och bara med 30 min, men ändå..Tröttsamt. Stanna hemma, säger dom på tv -jaså vi som jobbar med människor har lite svårt att jobba hemifrån och ofta åker vi före rusningen och ändå förseningar.
    Men visst, sl-personalen har det nog värre ute i kylan för att hänvisa folk rätt och får ta emot klagomål mm.
    Men jag blev förvånad, pendeln gick exakt i tid hem idag, däremot jättesen buss men det beror väl på halkan också. Måste ju köra försiktigt pga halkan.

    ReplyDelete
  2. Att åka kära 163an imorse gick utmärkt. Om man inte vill gå hela vägen till Gullmarsplan, så kan man kanske åka till Blåsut och gå därifrån.

    Eller åka till Juliaborg/Örby slott och byta till 144 till Gullmarsplan.

    Till Kärrtorp igår var det knepigare. Att stå och vänta i nästan en timme i Gullmarsplan och inte veta när bussen går. Är mindre kul. Särskilt inte när det tar ca en halvtimme att gå. Många hjälpsamma informatörer som pekade åt vilket hållpats bussen gick ifrån, men själva inte hade någon om när och hur.

    ReplyDelete